Stress verminderen voor vrouwen, aan de slag met 2 supertips!

Stress verminderen voor vrouwen doe je door je serotonine niveau te verhogen. Door aan de slag te gaan met 2 supertips verminder jij je stress en verhoog jij je serotonine razendsnel!

Stress verminderen voor vrouwen, aan de slag met 2 supertips!
Stress verminderen voor vrouwen, aan de slag met 2 supertips!
Stress verminderen voor vrouwen, aan de slag met 2 supertips!

Stress verminderen voor vrouwen, aan de slag met 2 supertips!

Stress verminderen voor vrouwen doe je door je serotonine* niveau te verhogen. Door aan de slag te gaan met 2 supertips verminder jij je stress en verhoog jij je serotonine razendsnel!

We gaan aan de slag met de eerste 2 supertips, te weten:

Stress verminderen voor vrouwen 3 supertips! Tip 1

Stress verminderen voor vrouwen 3 supertips! Tip 2

Onthoud alsjeblieft de volgende 2 zaken:

  • Groente is het middel tegen stress
  • Bewegen is het middel tegen stress.

Groente en bewegen zorgen dat je lichamelijke conditie met sprongen voor uit gaan zodat stress veel minder grip op je heeft!

Vanzelfsprekend zijn er nog meer zaken om je lichamelijke conditie enorm te verbeteren, maar met deze 2 hulpmiddelen heb jij 2 fantastische middelen tegen stress ontdekt!

Wat is serotonine?

*Wat is serotonine? Serotonine is een neurotransmitter. Het is een stofje waarvan bekend is dat tijdens stress de aanmaak van serotonine (sterk) vermindert. Door iedere keer als je beweegt, minimaal 20 minuten aaneensluitend beweegt, gaan je hersenen serotonine afscheiden.

Serotonine is een signaalstof in de hersenen die het gevoel van geluk geeft. Dankzij serotonine voel jij je blijer, opgewekter en gelukkiger! 

Door op een natuurlijke manier aan serotonine te komen, is beweging in de vorm van lopen of wandelen uitstekend! Maar ook door iedere dag ruim voldoende groente te eten. Door op een natuurlijke manier aan serotonine te komen, heb jij als vrouw een zeer sterk wapen in handen om stress te verminderen!

Aan de slag!

Voel je weerstand om met alletwee deze fantastische middelen aan de slag te gaan? Lieverd, dat geeft ook niet! Je hebt – vermoedelijk – een enorm lange periode van stress achter de rug waar je “al zo veel moest doen!”

Tips meer bewegen

Begin rustig en op je gemakje met de eerste oplossing, bijvoorbeeld met het bewegen. Heb je geen tijd om iedere dag een half uur achter elkaar te lopen? Geen nood! Begin dan met een kwartier! Het is een prima manier om te beginnen om je serotonine op een natuurlijke wijze te verhogen.

En probeer overdag er op te letten dat je vaker beweegt. Hoe meer beweging je neemt op een dag, hoe beter je lichaam in staat is om stresshormonen te verwijderen. Hoe minder stresshormonen hoe minder last je gaat krijgen van vage lichamelijke stressklachten, mits je daarbij veel groente eet. Dagelijks meer bewegen doe je bijvoorbeeld en mits mogelijk door:

  • Vaker de trap neemt i.p.v. de lift of de roltrap,
  • Vaker de kinderen lopend naar school brengt i.p.v. met de auto,
  • Ieder half uur even opstaat uit je stoel en een klein rondje maakt in de zitkamer of je kantoor,
  • Met de fiets naar je werk gaat i.p.v. met de auto,
  • Potje voetbal met de kinderen,
  • Tikkertje spelen met de kinderen,
  • Je auto 2 straten verderop parkeert en het laatste stuk naar de bestemming lopend doet,
  • De pauze gebruikt om naar buiten te gaan en even een blokje om maakt,
  • Lopend je telefoongesprekken afhandelt en
  • Misschien heb je zelf een uitstekend middel bedacht om vaker in beweging te zijn overdag.

Begin met kleine stapjes en bouw het rustig op. Het is de bedoeling dat we je stress verminderen, niet dat we je stress verhogen. Overigens, wat voor jou geldt, geldt ook voor de rest van je gezin. Laat ze lekker mee bewegen! Tikkertje spelen in het bos en het hele gezin is in een uitgelaten en opgewekte stemming! Het werkt voor jullie allemaal ontspannend en vaak sta je behalve enorm te genieten ook te lachen van de pret! Probeer het maar!

Als je bent begonnen met meer te bewegen en je begint de eerste tekenen van herstel te voelen, ben je op de goede weg om te beginnen met meer groente te eten. Bouw het rustig op, je darmen zullen je er dankbaar voor zijn als je de hoeveelheden groente rustig opbouwt!

Tips meer groente eten

Als je vrijwel nooit groente eet en je besluit plotseling over te gaan om iedere dag een halve kilo groente te gaan eten vrees ik dat je darmen enorm gaan protesteren! Je darmen zijn bijzonder lui geworden en dan plotseling moeten ze aan de slag! Geloof me, je darmen gaan protesteren als je vanuit het niets met een halve kilo groente per dag aan komt zetten!

Dus bouw het rustig op! Ga eens na welke groente je lekker vind, welke groente je kinderen lekker vinden en welke groente er uberhaupt beschikbaar zijn. Lokale biologische groente, het liefst van het seizoen is goed voor je, maar begin waar jij denkt goed aan te doen. Lusten je kinderen graag rauwe rode paprika? Geef ze dan een stuk voordat jullie gaan eten en eet er zelf ook van! Vinden jullie het heerlijk om een stuk komkommer te eten als tussendoortje? Doen! Of liever wat worteltjes? Of olijven?

Kinderen zijn zeer kritisch wat betreft het eten van groente, daarom adviseer ik je ook om de kinderen te betrekken tijdens je zoektocht naar lekkere groente. Neem ze mee naar de plaatselijke groenteboer, laat ze mee helpen tijdens het koken en als ze al wat groter zijn, laat ze meehelpen met het beslissen welke groente er op tafel komt.

Eieren mixen met groente is jarenlang bij mij thuis een grote hit geweest onder de kinderen. Door de smaak van de omelet werd de smaak van de groente minder en het was een pracht middel om kinderen groente te laten eten! Pompoen is een fantastische groente die heel veel kinderen lekker vinden! Samen pizza maken waar de kinderen zelf mogen uitkiezen welke groente op de pizza terechtkomt, is behalve heel gezellig ook heel lekker!

Zomers is het heerlijk om voor de lunch en dinner een frisse vrese salade te eten met als dressing olijfolie, wat vers citroensap en wat zeezout. Jarenlang heeft mijn zoon zijn eigen salade gemaakt, en dat vol smaak opgegeten.

In de winter is het heerlijk om voor de lunch en dinner een verse boerengroente soep te eten. Tegenwoordig zijn er “soepmakers” op de markt, waarin iedereen met tijdgebrek in een handomdraai een gezonde groente soep op tafel zet!

Kijk, dat zijn al 2 manieren waardoor je op een dag meer groente eet dan gemiddeld. En let er maar eens op hoe de stemming thuis verandert als jij en je gezin beginnen met meer groente te eten. Geloof me, van groente eten wordt je blij. Van groente eten voel je je meer ontspannen. Van groente eten wordt je gelukkig. En deze positieve stemming is een langdurige positieve stemming!

Wil je meer weten over deze super tips stress verminderen voor vrouwen? Bekijk dan het ebook: Alles over stress voor vrouwen, waar nog veel meer van dit soort super tips in staan vermeld!

Afbeelding van James Wheeler via Pixabay

Copyright © Coach Fleur Irene. Alle rechten voorbehouden. Je mag artikelen of delen hieruit elders publiceren, maar alleen met vermelding van het copyright en de naam van de “Gezond Gelukkig Leven” website.

Hits: 143
Please follow and like us: