Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 2:

Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Dankzij tip 2 verhoog jij je serotonine en dat maakt je blij, ontspannen en gelukkig en dat gevoel is blijvend!

Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 2:
Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 2:
Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 2:

Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 2:

Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Dankzij tip 2 verhoog jij je serotonine en dat maakt je blij, ontspannen en gelukkig en dat gevoel is blijvend!

Ik ga je uitleggen hoe je op een natuurlijke manier aan serotonine komt, maar eerst leg ik je uit waarom het zo belangrijk is om je serotonine te verhogen als je te maken hebt met stress.

Lees ook: Stress verminderen voor vrouwen 3 supertips! Tip 1

Ik ben er van overtuigd dat als je in staat bent om je lichamelijke conditie aan te pakken en je lichamelijke conditie te verbeteren, je stress en alle vage stressklachten sterk verminderen. Iedereen is veel beter in staat om welke stress situatie dan ook in je leven veel beter aan te kunnen als jij lichamelijk in orde bent. Jij bent iedere stress situatie te baas als je lichamelijk in balans bent. Als je lichamelijk in balans bent, hebben je gedachten geen enkele reden meer om aan rampdenken of aan al die andere dwingende chaotische gedachten te doen.

Ga maar na:

Als jij een gezond lichaam hebt, als jij sterk en krachtig bent, als jij iedere dag een halve kilo groente eet, als jij je lichaam niet volpropt met cafeine en suikergoed maar je lichaam voeding geeft waar het naar snakt, als je weerstand verhoogt door goed voor je lichaam te zorgen, als jij iedere dag je benen gebruikt om te bewegen, te wandelen of te lopen – waar ze voor gemaakt zijn, als je iedere dag actief bezig bent zodat je zonder moeite in slaap valt iedere avond, als je geen medicijnen hoefte te slikken voor die vage lichamelijke klachten veroorzaakt door stress, dan heeft stress lang niet zoveel vat op je!!

Wacht even, wacht even…een halve kilo groente eten? Iedere dag? Staat dat er echt?

Ja, groente eten maakt blij!

Stress verminderen serotonine

Het anti stress middel bij uitstek is om je serotonine* te verhogen. Dat is ook een van de redenen waarom je tijdens stress meer snoept en snakt dan goed voor je is. Je lichaam geeft heel duidelijk een seintje dat je enorme behoefte hebt aan serotonine tijdens stress. Helaas vertalen wij dat allemaal een beetje verkeerd door naar gemaksvoedsel te grijpen zoals snoep en chips i.p.v. groente.

Wat is serotonine?

*Wat is serotonine? Serotonine is een neurotransmitter. Het is een stofje waarvan bekend is dat tijdens stress de aanmaak van serotonine (sterk) vermindert. Door iedere keer als je beweegt, minimaal 20 minuten aaneensluitend beweegt, gaan je hersenen serotonine afscheiden.

Serotonine is een signaalstof in de hersenen die het gevoel van geluk geeft. Dankzij serotonine voel jij je blijer, opgewekter en gelukkiger! 

Door op een natuurlijke manier aan serotonine te komen, is beweging in de vorm van lopen of wandelen uitstekend! Maar ook door iedere dag ruim voldoende groente te eten. Door op een natuurlijke manier aan serotonine te komen, heb jij als vrouw een zeer sterk wapen in handen om stress te verminderen!

Comfortvoedsel

Snoep en chips geven ons inderdaad het gevoel waar we naar op zoek zijn tijdens stress. Comfortvoedsel of emotievoedsel. Voor een kort moment geeft het snoep of die zak chips een lekker gevoel. Helaas is het altijd van korte duur, want voor je er erg in hebt, voel jij je rot. Schuldgevoelens en hoge pieken in je bloedsuiker die je een naar en onbehaaglijk gevoel geven nemen het al snel over van dat fijne gevoel dat het snoepen en snacken je gaf.

Stress verminderen voeding

Groente dus. Want groente geven je hetzelfde gevoel als snoepen en snacken…jaaaa, echt waar! Iedere dag een halve kilo groente eten geeft je hetzelfde fijne gevoel als snoepen en snacken dat doen tijdens stress situaties, met dat verschil dat groente goed voor je gezondheid is en al dat snoepen en snacken absoluut niet!

Groente maakt je blij en dat gevoel is blijvend. Je zal echt geen schuldgevoelens ervaren als je groente eet. Ook zal je geen enkel onbehaaglijk gevoel krijgen als je groente eet.

Onthoud alsjeblieft de volgende 2 zaken:

  • Groente is het middel tegen stress
  • Bewegen is het middel tegen stress.

Groente en bewegen zorgen dat je lichamelijke conditie met sprongen voor uit gaan zodat stress veel minder grip op je heeft!

Vanzelfsprekend zijn er nog meer zaken om je lichamelijke conditie enorm te verbeteren, maar met deze 2 hulpmiddelen heb jij 2 fantastische middelen tegen stress ontdekt die werken!

Lees ook: Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 1:

Lees ook: Stress verminderen voor vrouwen, aan de slag met de eerste 2 supertips. Tips meer groente eten.

Alles over stress voor vrouwen

Wil je meer weten over deze super tips stress verminderen voor vrouwen? Bekijk dan het ebook: Alles over stress voor vrouwen, waar nog veel meer van dit soort super tips in staan vermeld!

Afbeelding van pasja1000 via Pixabay

Copyright © Coach Fleur Irene. Alle rechten voorbehouden. Je mag artikelen of delen hieruit elders publiceren, maar alleen met vermelding van het copyright en de naam van de “Gezond Gelukkig Leven” website.

Hits: 221
Please follow and like us: