Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 1:

Stress verminderen voor vrouwen met de eerste super tip! Dankzij deze tip verminderen ook je stresshormonen en stressklachten!

Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 1:
Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 1

Stress verminderen voor vrouwen 3 super tips! Tip 1:

Stress verminderen voor vrouwen met de eerste super tip! Dankzij deze tip verminderen ook je stresshormonen en stressklachten!

Ik ga je eerst uitleggen wat er met je gebeurd als je met stress te maken hebt, zodat je begrijpt waarom de eerste tip echt een super tip is voor vrouwen die hun stress willen verminderen.

Stress. Wat gebeurd er met je als je stress hebt?

Is het jou ook opgevallen? Dat als je met veel stress te maken hebt dat het complete chaos is in je hoofd? Negatieve overtuigingen steken de kop op en in je gedachten heb je op alles en iedereen kritiek. Gedachten vliegen alle kanten op, je piekert meer dan normaal en het is in je hoofd een onoverzichtelijk rommeltje.

Alles in je leven lijkt door die stress 1 groot drama en in gedachten nog eens extra uitvergroot. Alle drukte en chaos in je hoofd lijken gedachten die hyperactief zijn geworden. Je gedachten zijn volkomen over de toeren! Niets meer gaat volgens plan! Alles loopt in de soep, tenminste, volgens je patroon van rampdenken.

Vaak denk je daarbovenop nog eens erg negatief over jezelf, vooral als je door de drukke chaos in je hoofd iets belangrijks bent vergeten. Zodra je met veel stress te maken hebt, is het nooit meer rustig of kalm daar boven in je hoofd, nietwaar? Is herkenbaar he?

Doordat je zo bezig bent met je opdringende, chaotische en negatieve gedachten, vergeet je je eigenlichaam volkomen. Je let allang niet meer op je ademhaling, of hoe gespannen je spieren staan of de pijn in je nek en schouders. Je merkt ook niet meer op dat je lichaam snakt naar wat beweging, dat je energieniveau razendsnel daalt of dat je als een ingezakte zoutzak hangt i.p.v. rechtop zit.

Wat als ik je vertel dat je geest (je gedachten) en je lichaam 1 lijn trekken? Want als we bovenstaande nog eens goed doorlezen zien we twee dingen gebeuren door stress:

  • Onze gedachten zijn onoverzichtelijk, we zijn de controle over onze gedachten en geest compleet kwijt,
  • Waardoor we al onze aandacht richten op die chaotische dwingende gedachten en ons lichaam compleet vergeten en zelfs verwaarlozen.

We zijn de controle kwijt. Stress neemt onze gedachten over. Die gedachten zijn zo chaotisch en dwingend, dat we ons lichaam compleet vergeten en verwaarlozen. We proppen maar iets naar binnen als we honger en dorst hebben, meestal met weinig voedingswaarde.

Door die dwingende gedachten kunnen we amper slapen, dus blijven we liever voor de beeldbuis hangen dan midden in de nacht alleen in het donker met onze dwingende gedachten te zijn.

We krijgen overdag met concentratieproblemen te maken, we voelen ons moe bij het opstaan, zijn overdag niet vooruit te branden door de vermoeidheid en moeten onszelf oppeppen met allerlei cafeine en suikergoed, en allerlei vage lichamelijke klachten beginnen een zeurderige karakter te krijgen.

Doordat we niet lekker in ons vel zitten beginnen we te snauwen en raffelen onze dagelijkse taken maar wat af. Veel zin of puf om uit te gaan of om sociale contacten te onderhouden hebben we eigenlijk niet. We hebben eigenlijk helemaal nergens meer zin in. Bankhangen is eigenlijk 1 van de weinige dingen die ons nog wel goed af gaan…

Hoe doe je dat, stress verminderen?

Als we stress niet een halt toeroepen, verwaarlozen we onszelf en nemen al die chaotische gedachten ons leven over. Hoe moeten we dat doen en waar moeten we mee beginnen? Hoe doe je dat, stress verminderen?

Stress verminderen voor vrouwen tip 1

Stress verminderen voor vrouwen, hoe doe je dat? Met welke stap moet je beginnen om stress te verminderen? Hoe stap je uit die stress? Hoe stop je die chaotische gedachten? Hoe stop je die verwaarlozing van ons eigen lichaam?

Door te wandelen! Door te bewegen! Door te lopen! Iedere dag! Heerlijk naar buiten in de frisse buitenlucht! Rustig op je gemakje wandelen of een blokje om lopen. In het park, in de natuur, in de duinen, door de bossen, langs een meer, langs de zee of als je het liever hebt, heerlijk rustig op je gemakje fietsen.

Let maar eens op wat er met al die dwingende en chaotische gedachten in je hoofd gebeurd als je iedere dag minimaal een half uur begint te wandelen!

Door te bewegen, door te wandelen en door te gaan lopen, stap je uit je geest en uit je hoofd (gedachten) en stap je in je lichaam.

Door de beweging in de frisse buitenlucht en het liefst in de natuur, voel je dat je lichaam zich gaat ontspannen. Bovendien krijgt je geest een oppepper door de nieuwe zuurstof die door je lichaam en dus door je hersenen gepompt worden door de beweging.

Stresshormonen verminderen

Door de beweging gun jij je lichaam de kans om alle overbodige stresshormonen te verwijderen. Je hebt beweging nodig om je te kunnen ontdoen van je stresshormonen. Vaak zal jij je enorm opgelucht voelen als je eenmaal bent begonnen met bewegen.

Stressklachten verminderen

Ik ben er van overtuigd dat als je in staat bent om je lichamelijke conditie aan te pakken en je lichamelijke conditie te verbeteren, je stress en alle vage stressklachten sterk verminderen. Iedereen is veel beter in staat om welke stress situatie dan ook in je leven veel beter aan te kunnen als jij lichamelijk in orde bent.

Jij bent iedere stress situatie te baas als je lichamelijk in balans bent. Als je lichamelijk in balans bent, hebben je gedachten geen enkele reden meer om aan rampdenken of aan al die andere dwingende chaotische gedachten te doen.

Heb je stress door een nare en afschuwelijke gebeurtenis?

Hoe verminder je stress als je te maken hebt (gehad) met een nare en afschuwelijke gebeurtenis?

Door bewust langzaam te gaan wandelen. Dat zal de eerste keer een hele opgave zijn! Door bewust langzaam te wandelen stap je uit je hoofd en uit je gedachten en stap je in je lichaam. Hierdoor ben je behalve veel beter in staat om contact te maken met je gekwetste gevoelens ook in staat om te genieten van al het moois om je heen in de natuur. De pijn en de stress worden draaglijker, je voelt je lichter en opgeluchter en je aanwezigheid in de natuur werkt verzachtend en helend.

Lees ook: Stress verminderen voor vrouwen 3 supertips! Tip 2

Lees ook: Stress verminderen voor vrouwen, aan de slag met de eerste 2 supertips! Tips om meer te bewegen.

Wil je meer weten over deze super tips stress verminderen voor vrouwen? Bekijk dan het ebook: Alles over stress voor vrouwen, waar nog veel meer van dit soort super tips in staan vermeld!

Afbeelding van Mircea Iancu via Pixabay

Copyright © Coach Fleur Irene. Alle rechten voorbehouden. Je mag artikelen of delen hieruit elders publiceren, maar alleen met vermelding van het copyright en de naam van de “Gezond Gelukkig Leven” website.

Hits: 234
Please follow and like us: